Ce este Pilates?

Ce este Pilates?

Pilates este o formă de exerciții care se concentrează pe întărirea și stabilizarea mușchilor corpului, incluzând mușchii abdominali, mușchii spatelui inferior, șoldurile și fesele. A fost dezvoltat de Joseph Pilates la începutul secolului XX și a câștigat popularitate în întreaga lume ca  fiind o formă de fitness  și exercițiu de reabilitare.

Pilates este o opțiune excelentă de exercițiu dacă sunteți în căutarea unei  forme de exercițiu fără impact major,  pentru a  îmbunătăți mișcarea funcțională. Beneficiile pentru sănătate  pe care le oferă includ îmbunătățirea puterii și rezistenței, îmbunătățirea stării de spirit și ameliorarea durerilor.

Pilates poate fi practicat acasă folosind câteva exerciții simple sau o aplicație online sau un program.  În mod obișnuit, antrenamentele Pilates durează aproximativ 45 de minute sau chiar mai mult într-un program de clasă, dar există și antrenamente pe care le poți face acasă în 20-30 de minute. Asigurați-vă că vă consultați cu un medic înainte de a începe aceste exerciții, în cazul ăn care aveți probleme de spate. Ei pot evalua nivelul dvs. de fitness și condițiile medicale și vă pot spune dacă este potrivit pentru dvs.

Beneficiile oferite de Pilates

Este un program de exerciții cu impact redus potrivit pentru orice vârstă. Indiferent dacă te-ai plictisit de rutina ta actuală de fitness sau doar cauți să faci mai multă mișcare și să-ți îmbunătățești flexibilitatea, Pilates ar putea fi exact ceea ce cauți.

Îmbunătățește echilibrul și mobilitatea

Dacă îți dorești să-ți îmbunătățești mișcările funcționale – atunci ar trebui să iei în considerare Pilates-ul. Nu numai că poate să-ți facă mișcările mai fluide, dar te poate ajuta să dezvolți și mai mult echilibru și stabilitate.

De fapt, un studiu a descoperit că persoanele care au practicat Pilates timp de 1 oră, de trei ori pe săptămână, timp de opt săptămâni, au prezentat îmbunătățiri în ceea ce privește echilibrul, stabilitatea și mobilitatea. Mai mult, participanții la studiu au prezentat o îmbunătățire mai mare – sau au obținut scoruri mai mari la evaluările de mișcare funcțională – decât grupul care a practicat yoga.

Crește puterea și rezistența musculară

Pilates-ul este, de asemenea,  excelent pentru cei care își doresc să își îmbunătățească rezistența musculară. Aceasta se datorează în mare parte efortului  și controlului necesare pentru a executa mișcările.

De exemplu, un studiu mai vechi a descoperit că persoanele care au făcut Pilates timp de 1 oră de două ori pe săptămână timp de 12 săptămâni au experimentat creșteri semnificative atât în ceea ce privește rezistența abdominală, cât și rezistența musculară a membrelor superioare.

În același timp, un alt studiu a constatat că persoanele care au completat două sesiuni de Pilates pe săptămână timp de trei luni au prezentat îmbunătățiri în ceea ce privește forța musculaturii membrelor inferioare și echilibrul postural. De asemenea, un studiu realizat pe femei postmenopauzale a descoperit că Pilates-ul a ajutat la întărirea musculaturii membrelor superioare, membrelor inferioare și a abdomenului.

Ajută la gestionarea durerii

Există cercetări care sugerează că Pilates-ul poate fi util în gestionarea diferitelor forme de durere. De fapt, într-un studiu preliminar realizat pe persoane cu fibromialgie s-a constatat că participanții care au practicat Pilates în mod constant au experimentat mai puțină anxietate și mai multă ameliorare a durerii.

Există, de asemenea, dovezi că Pilates-ul poate fi util în reducerea durerii cauzate de osteoartrită. Un studiu  a constatat că persoanele cu dureri de genunchi au avut beneficii mai mari din practicarea Pilates-ului decât a exercițiilor terapeutice convenționale. Poate fi chiar util în timpul sarcinii și poate contribui la obținerea unor rezultate mai bune în ceea ce privește travaliul și nașterea. De exemplu, un studiu clinic realizat pe femei gravide a constatat că cele care au participat la două sesiuni de Pilates pe săptămână în timpul sarcinii au avut travalii îmbunătățite, cu mai puține cezariene, episiotomii și travalii obstrucționate. De asemenea, au avut tensiune arterială mai scăzută și o flexibilitate mai mare.

Îmbunătățește sănătatea mintală

La fel ca multe programe de exercitii fizice, Pilates-ul poate stimula starea de spirit si ajuta la gestionarea simptomelor de anxietate si depresie. Aceasta imbunatatire a energiei si dispozitiei poate fi legata de conexiunea minte-corp care apare in timpul practicarii Pilates-ului, precum si de faptul ca exercitiile fizice pot stimula secretia de endorfine – hormonii responsabili de sentimentul de bine.

In plus, exista numeroase studii care evidentiaza impactul pozitiv pe care Pilates-ul il poate avea asupra starii de spirit. De exemplu, o meta-analiza a opt studii despre Pilates a constatat ca cei care practicau Pilates au raportat mai putine simptome de anxietate si depresie. De asemenea, au avut mai multa energie si au fost mai putin obositi.

Îmbunătățește calitatea vieții

Cercetătorii observă că Pilates-ul poate fi deosebit de util pentru cei care duc un stil de viață sedentar. Nu numai că este o modalitate de a rămâne activ fără impact asupra articulațiilor, dar poate fi deosebit de util în îmbunătățirea calității vieții.

De fapt, un studiu mic realizat pe femei sedentare cu vârste între 61 și 67 de ani a arătat că cele care au făcut sesiuni de Pilates pe covor și pe echipamente timp de 30 de minute de două ori pe săptămână timp de șase luni au experimentat îmbunătățiri semnificative ale calității vieții.

Pilates vs. yoga

Ambele sunt antrenamente cu impact redus asupra articulațiilor, bazate pe proprria greutate corporală și pun accent pe conexiunea minte-corp, dar au fost create cu roluri diferite în minte. De exemplu, Pilates se concentrează mai mult pe dezvoltarea forței și stabilității în zona coloanei vertebrale și a fost introdus inițial de Joseph Pilates dansatorilor și altor sportivi aflați în recuperare după leziuni.

În schimb, yoga, care a început în India acum mii de ani – are un accent mai meditativ. Aceasta îmbină utilizarea diferitelor poziții (sau asane) cu tehnici de respirație. Yoga se concentrează mai mult pe întinderea și extinderea conștiinței prin mișcare.

Ambele discipline pot aduce beneficii, în special în ceea ce privește dezvoltarea flexibilității și a forței, dar Pilates este adesea mai util în recuperarea fizică.  Între timp, yoga poate fi mai benefică pentru sănătatea cardiovasculară, în special yoga vinyasa, care este mai dinamică și are un ritm mai alert.

Citește și: 10 lucruri pe care să le faci înainte de 10 dimineața pentru a fi mai sănătoasă

COMMENTS

DISQUS: 0